Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dębowa Kłoda

Logo - Urząd Gminy Dębowa Kłoda

Wyjaśnienie treści SIWZ

powrót do listy przetargów

Załącznik

Treść

Dębowa Kłoda, dnia 12.02.2018 r.

 

Znak sprawy: RI.IBP.271.01.2018

                                                          

-Wykonawcy biorący udział w postępowaniu-

 

dotyczy:        przetargu nieograniczonego na „Dostawę i montaż kolektorów słonecznych, kotłów na biomasę w budynkach mieszkalnych i budynku użyteczności publicznej na terenie Gminy Dębowa Kłoda”.

 

  1. A.       Na podstawie art. art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
    (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) – dalej „ustawa Pzp, Zamawiający – Gmina Dębowa Kłoda, Dębowa Kłoda 116A, 21-211 Dębowa Kłoda przekazuje treść zapytań dotyczących Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wraz z udzielonymi odpowiedziami.

 

Odpowiedzi na pytania z dnia 25. 01.2018

 

Pytanie 1:

Prosimy o potwierdzenie, że użyte w Projekcie budowlanym określenie „ciepłomierz” ma być rozumiane jako funkcja „licznika ciepła” w regulatorze solarnym, realizowana w oparciu o przepływ oraz mierzone temperatury.

Odpowiedź:

Użyte przez Zamawiającego określenie: „ciepłomierz”, należy rozumieć jako funkcję sterownika instalacji solarnej zliczającą ilość pozyskanego przez instalację kolektorów słonecznych ciepła.

 

Pytanie 2:

Zwracamy na sprzeczność wymogów: Zamawiający żąda, aby z uwagi na ograniczoną wysokość pomieszczeń podgrzewacze miały możliwość montażu anody ochronne z boku, przy jednoczesnym wymaganiu niewymiennej anody tytanowej. Wymianie podlegają tylko anody magnezowe. Nie to ma zatem znaczenia, czy niewymienna anoda tytanowa, będzie zamontowana od góry czy z boku podgrzewacza, ponieważ pozostanie tam przez cały okres eksploatacji podgrzewacza. Prosimy o odpowiednią korektę zapisów.

Odpowiedź:

Zamawiający rezygnuje z wymogu dotyczącego możliwości montażu anody ochronnej z boku podgrzewacza c.w.u. 

 

Pytanie 3:

Pragniemy zwrócić uwagę Zamawiającego, że to czy sterownik posiada otwarty czy też zamknięty protokół komunikacyjny, nie ma żadnego obiektywnego znaczenia. Protokół komunikacyjny wykorzystywany jest jedynie do przesyłania danych do sieci Internet. Nie ma on żadnego wpływu na bezpośrednią obsługę sterownika z klawiatury, czy to przez instalatora, czy przez samego użytkownika. Zarówno sterowniki z otwartym jak i zamkniętym protokołem komunikacyjnym komunikują się z siecią Internet w taki sam sposób, a jedyna różnica polega na tym, że przy otwartym protokole, wykonawca sam dobiera sobie modem komunikacyjny, natomiast przy zamkniętym protokole, to dostawca sterownika solarnego dostarcza odpowiedni dla swojego sterownika modem komunikacyjny. W obydwu przypadkach każda wymagana przez Zamawiającego funkcjonalność systemu jest zachowania na takim samym poziomie. Ograniczenie wyłącznie, do tego, aby sterownik posiadał otwarty protokół komunikacyjny nie ma żadnego uzasadnienie w kontekście przedmiotu Zamówienia, a prowadzi jedynie do ograniczenia uczciwej konkurencji.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza do zastosowania sterowniki solarne zarówno z otwartym jak i zamkniętym protokołem komunikacyjnym.

 

Pytanie 4:

Prosimy o wzięcie pod uwagę, że obecna Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami, dopuszcza do zastosowania wyłącznie sterowniki swobodnie programowalne, natomiast nie dopuszcza do zastosowania sterowników z gotowym, fabrycznym i oryginalnym oprogramowaniem specjalistycznym, dedykowany do instalacji kolektorów słonecznych, co jest zupełnie nieracjonalne z punktu widzenia przedmiotu zamówienia. W załącznikach do SIWZ wskazano, prawdopodobnie omyłkowo, że należy zastosować „sterownik swobodnie programowalny”. Według naszej wiedzy, są to takie sterowniki, które nie posiadają fabrycznego oprogramowana specjalistycznego, a jedynie umożliwiają jego stworzenie według własnych dowolnych potrzeb, co wymaga jednak zaawansowanej wiedzy specjalistycznej, m.in. wiedzy z zakresu programowania mikrokontrolerów. W sterowniku z fabrycznym oprogramowaniem przeznaczonym do instalacji kolektorów słonecznych, takim które posiada wszystkie wymagane przez Zamawiającego funkcje, instalator dokonuje wyłącznie odpowiednich nastaw parametrów, zgodnie z zaleceniami fabrycznymi do urządzeń w instalacji.

Z uwagi na powyższe, prosimy o wykreślenie wymogu zastosowania sterownika „swobodnie programowalnego” i dopuszczenie tym samym do zastosowania sterowników solarny z gotowym fabrycznym oprogramowaniem, przeznaczonym do instalacji kolektorów słonecznych.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza do zastosowania zarówno sterowniki solarne swobodnie programowalne jak również sterowniki z gotowym fabrycznym oprogramowaniem.

 

Pytanie 5:

Czy w związku z tym, że projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 dla przedmiotowego przetargu wymagane jest, aby kocioł był zgodny z wymaganiami minimalnych poziomów sezonowej efektywności energetycznej i normy emisji zanieczyszczeń dla sezonowego ogrzewania pomieszczeń określone w punkcie 1 i 2 załącznika II do Rozporządzenia Komisji (UE) 2015/1185 z dnia 24 kwietnia 2015 roku w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE ?

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza i oczekuje kotłów spełniających wymagania dotyczące ecodesign.

 

Odpowiedzi na pytania z dnia 19.01.2018

 

Pytanie 1:

Czy regulamin oraz wytyczne działania, z którego korzysta Zamawiający dopuszcza stosowanie wymagania 5 klasy emisji zgodnie z normą 303-5:2012

Odpowiedź:

Regulamin oraz wytyczne nie zabraniają zamawiania przez Zamawiającego kotłów w 5 klasie wg. normy 303-5:2012 lub równoważnej .

 

Pytanie 2:

Z jakiego działania korzysta Zamawiający? Proszę o wskazanie numeru działania.

Odpowiedź:

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 działanie 4.1 Wsparcie wykorzystania OZE.

 

Pytanie 3:

Czy Zamawiający wymaga, aby przedmiotowy kocioł posiadał certyfikat poświadczający wynik badań i potwierdzenie spełnienie wymagań dyrektywy w.w. tj Ecodesign (Ekoprojekt) przez jednostkę akredytowaną, czy wystarczające jest oświadczenie producenta?

 

Odpowiedź:

Zamawiający wymagać będzie przedstawienia certyfikatu potwierdzającego zgodność kotła z normą PN EN 303-5:2012 (lub równoważną) wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność w rozumieniu art. 30b ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

 

Pytanie 4:

Czy Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne bądź lepsze? Jeżeli zgodnie ustawą Prawo zamówień publicznych dopuszcza, to proszę wskazać jakie są kryteria do oceny równoważności z uwagi na bardzo szczegółowe zapisy techniczne? 

Odpowiedź :

Zamawiający określił swoje wymagania w dokumentach przetargowych przez podanie parametrów i oczekuje rozwiązań zgodnych z jego wymaganiami.

 Jednocześnie  informujemy, że zgodnie z zapisami SIWZ i ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".

W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego.

Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.

Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową.

 

Pytanie 5:

Czy Zamawiający zawierając zapisy szczegółowe ma na celu ograniczenie konkurencji wyłącznie do jednego urządzenia (co wynika z opisu), czy dopuszcza stosowanie innych urządzeń, które co najważniejsze spełniają wymagania emisji, choć nie posiadają opisanych rozwiązań technicznych.

Odpowiedź:

Zamawiający określił swoje wymagania w dokumentach przetargowych przez podanie uzasadnionych z punktu widzenia jego potrzeb parametrów i oczekuje rozwiązań zgodnych z jego wymaganiami. Podane w dokumentach przetargowych wymagania nie ograniczają zastosowania jedynie jednego produktu. Zamawiający jest w posiadaniu dowodów, że wymagane parametry spełnia wiele produktów dostępnych na rynku.

 

 

 

 

 

Odpowiedzi na pytania z dnia 24.01.2018

 

W projekcie piszecie : 5.1.1 Kocioł na biomasę -- konstrukcja kotła umożliwia, w zależności od potrzeb, spalanie w nim pelletu jako paliwa, jak również drewna o niskiej jakości technologicznej oraz odpadowego jako paliwa zastępczego,

Pytanie 1:

- czy mając na względzie rozporządzenie Min. Finansów z dnia 01.08.2017 - ten zapis jest aktualny w zakresie spalania paliwa zastępczego - drewna

Ponadto dalej w projekcie piszecie : Dla zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi podczas spalania drewna, przewidziano komorę paleniskową o długości paleniska minimum 40 cm. Ponadto założono, że pojemność zastępczej komory paleniskowej nie będzie mniejsza niż 50.

Odpowiedź:

Załącznik nr 1b oprócz projektu pierwotnego zawiera aneks do projektu i STWIOR, w których to dokonano zmian zapisów m.in. pkt. 5.1.1 projektu dostosowując dokumentację do wymogów rozporządzenie Min. Finansów z dnia 01.08.2017. Wykonawcy powinni kierować się zapisami aneksu w tym zakresie, w którym koryguje zapisy projektu bazowego.

 

Pytanie 2:

Podanie tych wymiarów miało sens przy planowanym spalaniu drewna, ale mając na względzie rozporządzenie jak wyżej czy dalej podtrzymujecie te podane wymiary, skoro kocioł ma być opalany tylko pelletem.

Odpowiedź:

Jak w pytaniu pierwszym, aneksowano zapisy m.in. pkt. 5.1.1, aktualne parametry wymagane przez Zamawiającego przedstawiono w aneksach do dokumentacji zawartych w załączniku nr 1b. Wykonawcy powinni kierować się zapisami aneksu w tym zakresie, w którym koryguje zapisy projektu bazowego.

 

Pytanie 3:

W projekcie piszecie : 5.1.5 Układ odprowadzania spalin -- Zaleca się czopuch ze stali kwasoodpornej. Czy dopuszczacie czopuch - z rur czarnych np.: typu: Ferro
( powszechnie stosowany)

Odpowiedź:

Z uwagi na charakterystykę spalin oraz założenia przyjęte na etapie projektowania Zamawiający dopuszcza stosowanie czopucha jedynie ze stali kwasoodpornej.

          

 

  

Pytanie 4:

W projekcie piszecie :5.1.7 SYSTEM ZARZĄDZANIA ENERGIĄ TIK technologia informacyjno-komunikacyjna. W załączonych przedmiarach nie ma pozycji kosztorysowej związanej z SYSTEM ZARZĄDZANIA ENERGIĄ TIK  czy ten system będzie wdrażany w późniejszym czasie  - w aktualnie realizowanych zadaniach Zamawiający wymaga, aby zbierane dane można odczytać przez wyświetlacz zabudowany w instalacji. Za pośrednictwem  wyświetlacza użytkownik może odczytać aktualną, miesięczną lub roczną oraz sumaryczną ilość  wyprodukowanej energii na swojej instalacji. Wszystkie dostępne dane dotyczące pracy systemu są gromadzone w pamięci urządzenia.

Odpowiedź:

System zarządzania energią TIK będzie wdrażany osobnym zamówieniem
w późniejszym czasie.

 

 

  1. B.       Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

  1. C.        W związku z powyższym działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp  zmienia się w dniu 12.02.2018 r. treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia(SIWZ) w ww. postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, tym samym ulegają zmianie zapisy dotyczące terminów, określone w rozdziale 13 i 14 SIWZ, a mianowicie: 

 

w rozdziale 13 pkt. 13.16 lit. d) SIWZ przed zmianą jest:

Nie otwierać przed dniem 26.02.2018 r. do godz. 10:15.

 

w rozdziale 13 pkt. 13.16 lit. d) SIWZ po zmianie jest:

Nie otwierać przed dniem 28.02.2018 r. do godz. 10:15.

 

w rozdziale 14 pkt. 14.1 SIWZ przed zmianą jest:

Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 13.15 należy złożyć w terminie
do dnia 26.02.2018 r. do godz. 10:00 w siedzibie:

Urzędu Gminy Dębowa Kłoda

Dębowa Kłoda 116A,

21-211 Dębowa Kłoda,

piętro 1, pokój Nr. 12 (sekretariat)

 

w rozdziale 14 pkt. 14.1 SIWZpo zmianie jest:

Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 13.15 należy złożyć w terminie
do dnia 28.02.2018 r. do godz. 10:00 w siedzibie:

Urzędu Gminy Dębowa Kłoda

Dębowa Kłoda 116A,

21-211 Dębowa Kłoda,

piętro 1, pokój Nr. 12 (sekretariat)

 

w rozdziale 14 pkt. 14.4 SIWZ przed zmianą jest:

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 26.02.2018 r. o godz. 10:15 w siedzibie:

Urzędu Gminy Dębowa Kłoda

Dębowa Kłoda 116A,

21-211 Dębowa Kłoda,

 1 piętro, pokój 19

 

w rozdziale 14 pkt. 14.4 SIWZpo zmianie jest:

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.02.2018 r. o godz. 10:15 w siedzibie:

Urzędu Gminy Dębowa Kłoda

Dębowa Kłoda 116A,

21-211 Dębowa Kłoda,

 1 piętro, pokój 19

 

  1. D.       Powyższa zmiana treści SIWZ powoduje zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu Nr 2018/S 009-015449 w sekcji IV.2.2 - Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału oraz sekcji: IV.2.7 - Warunki otwarcia ofert.

 

Sprostowanie zmian zostało przekazane w dniu 12,02.2018 r. do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

 

  1. E.        Jednocześnie Zamawiający informuje, iż pozostała treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje bez zmian.

 

Plik źródłowy
docx pobrano: 76 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Deryło Kamil
dodano do BIP dnia 12-02-2018 12:58:27